Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Systemy zarządzania barwą. Jak otrzymać dobry kolor farby za pierwszym razem?

Druk powinien cechować się najwyższą jakością, a tę w większości warunkuje kolor. Zdjęcie wydrukowane niekiedy różni się nasyceniem barw od tego, które oglądamy na ekranie komputera. Warto wiedzieć, że takiego efektu można uniknąć. Pozwala na to system zarządzania barwą, który ma na celu kontrolowanie pracy związanej z kolorem na każdym jej etapie.

Czym jest system zarządzania barwą?

Zarządzanie barwą jest nieodłącznym elementem przygotowywania materiału do druku. Chodzi w nim o ustawienie oprogramowania graficznego i urządzenia tak, aby uzyskać jednakowy obraz, niezależnie od tego, w jaki sposób będzie odtwarzany. Kolory nie mogą różnić się od siebie podczas skanowania, wyświetlania i drukowania obrazu. Powinny być do siebie jak najbardziej zbliżone.

Co zrobić, aby wydrukowane zdjęcie było takie samo jak na ekranie?

System zarządzania barwą pozwala na zapisanie ustawień obrazu w obrębie tego samego aparatu, programu graficznego i komputera. Problem pojawia się w momencie, gdy jedno z urządzeń trzeba wymienić, ponieważ na każdym czytniku grafika może wyglądać inaczej. Prawidłowy kolor farby pozwala uzyskać profilowanie, które polega na zapoznaniu się z możliwościami kolorystycznymi urządzeń, na których się pracuje. System pozwala na symulowanie wyglądów wydruków na ekranie laptopa, telefonu i tabletu. Istotnym elementem pracy nad obrazem jest używanie oprogramowania, które pozwala na zarządzanie kolorem. Jeżeli na zdjęciu występują kolory, które nie są dostępne na danej drukarce, najlepiej skorzystać z odwzorowania percepcyjnego, które dąży do zbliżonego postrzegania odcieni przez ludzkie oko. Dla szkiców i schematów, gdzie ważniejsze jest nasycenie kolorów, sprawdzi się odwzorowanie saturacyjne.

 

Green Gaurd
Tilia griffin
Sefar
Illumina
Acuity ultra
Acuity led 1600r
Acuity B1
Acuity led 40
Acuity LED 3200 R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.