Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Specjalistyczne farby sitodrukowe. Charakterystyka

Sitodruk jest jedną z najstarszych metod służących do druku zarówno wielkopowierzchniowego, jak i na materiałach o mniejszych rozmiarach. Pozwala on na pokrycie nadrukiem m.in.: tkanin, folii, plastiku czy kartonu. Obecnie sitodruk wykorzystuje się przede wszystkim w produkcji materiałów poligraficznych. Szeroko wykorzystywany jest do wykonywania druku na materiałach reklamowych, np. na koszulkach, plakatach i drobnych gadżetach. Nadruki są trwałe a z racji stosunkowo niskiej ceny popularne wśród klientów firm poligraficznych.

 

Jakie farby można wykorzystać w sitodruku i jakie są ich możliwości?

 

Do druku sitowego wykorzystać możemy różnego rodzaju farby m.in.:

 

  • wodne – ich główną cechą jest ekologiczność. Nie zawierają rozpuszczalników ani metali ciężkich. Z tego też powodu polecane są do wykorzystywania przy tworzeniu nadruków np. na koszulkach i ubrankach dziecięcych;
  • rozpuszczalnikowe – przeznaczone do druku na podłożach takich jak karton, szkło, papier, drewno;
  • specjalne farby plastizolowe – charakteryzują się dużą wytrzymałością i stosowane są często do nadruków na czarnych materiałach, gdyż bardzo dobrze kryją. Ponadto dają możliwość uzyskania różnych, ciekawych efektów np. odbijania światła, efekt lustra, czy też efekt przypominający nieco trójwymiar. Tego rodzaju farby wykorzystywane są głównie do detali i mniejszych elementów całości nadruku.

 

Ponadto w sitodruku wykorzystuje się różnego rodzaju farby specjalistyczne. Wykorzystywane są one w nietypowych nadrukach np. na rewersie paneli membranowych. Doskonale sprawdzają się na różnego rodzaju trudnych podłożach np. na ceramice, aluminium, miedzi, mosiądzu, szkle czy papierach nasączonych żywicami do laminowania. Mogą być nimi wykonywane nadruki odporne na działanie kwasów czy też tzw. nadruki zdrapki. Charakteryzują się dużą odpornością na działanie wody, rozpuszczalników, wybielaczy, detergentów i innych środków chemicznych. Mogą być też stosowane jako warstwa ochronna przy lutowaniu. Do takiego rodzaju farb należą Polydyne YD  i Polyscreen PS.

 

 

 

Green Gaurd
Tilia griffin
Sefar
Illumina
Acuity ultra
Acuity led 1600r
Acuity B1
Acuity led 40
Acuity LED 3200 R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.