Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Poland Sp. z o.o. Polska Sp. z o. o

Rodzaje i zastosowanie roll-upów reklamowych

Roll-upy to jedne z najpopularniejszych ekspozytorów reklamowych. Są niezbędne na imprezach targowych, promocjach i konferencjach. Sukces rynkowy zawdzięczają lekkiej, składanej konstrukcji i relatywnie dużej powierzchni wydruku reklamowego. Ponadto wyróżnia je bardzo korzystna relacja ceny do wielkości powierzchni reklamowej. Jakość i skuteczność roll-upów zależy w głównej mierze od jakości wydruku na banerze.

Wydruk musi mieć wysoką rozdzielczość, bo często jest oglądany z niewielkiej odległości. Powinien też być trwały – odporny na przecieranie i destrukcyjne działanie promieniowania UV. 

Podstawowe rodzaje roll-upów

Każdy roll-up składa się z trzech podstawowych elementów: kasety z rolką i mechanizmem napinającym, banera z listwą zaciskową oraz rozkładanego masztu. Standardowy baner w roll-upie ma wymiary około 80×200 cm. Produkowane są też wersje znacznie większe, a także miniaturowe, przeznaczone do ustawiania na stołach, np. w czasie konferencji medialnych. Przy większych roll-upach można spotkać konstrukcje z dwoma masztami.

Poza powierzchnią banera roll-upy różnią się wagą. Wyższej klasy ekspozytory, określane często jako biznesowe, są zazwyczaj cięższe. Wynika to z faktu, że mają masywniejsze kasety. Zwiększona masa sprawia, że zachowują stabilność bez dodatkowych zabezpieczeń. Dzięki temu można ich użyć nawet w czasie imprez plenerowych. Z kolei sprzęt klasy ekonomicznej jest znacznie lżejszy, a co za tym idzie mniej stabilny: niska masa podstawy jest często kompensowana przez specjalne stopki. Tego typu roll-py przeznaczone są do użycia wyłącznie w pomieszczeniach.

Z punktu widzenia wielkości powierzchni do zadrukowania roll-upy dzielą się na jednostronne i dwustronne. Konstrukcje jednostronne mają atrakcyjne ceny i są powszechnie stosowane. Natomiast roll-upy dwustronne należą do najdroższych, ale też najbardziej estetycznych. Ich kasety mieszczą dwie rolki z dwoma banerami, których górne krawędzie łączy listwa zaciskowa. Po rozłożeniu ekspozytora maszt jest niewidoczny, bo znajduje się pomiędzy banerami. Konstrukcja prezentuje się bardzo elegancko i pozwala całą uwagę odbiorcy skierować na treść banerów.

Materiały i tusze do druku banerów do roll-upów

Jednym z najwyżej cenionych materiałów na banery do roll-upów jest frontlit o wysokiej gramaturze. Może on być powlekany, laminowany lub ekologiczny, wolny od polichlorku winylu (PVC). Frontlit jest materiałem, który zapewnia długotrwałą eksploatację: nie strzępi się, jest trudny do rozerwania. Powierzchnia powleczona warstwą PVC jest łatwa do czyszczenia, odporna na wodę i na trwałe zabrudzenia. Producenci roll-upów wykorzystują też bardzo chętnie nieprzenikliwe dla światła materiały typu blackout. Dzięki temu baner nie traci swoich walorów wizualnych nawet w ostrym, kontrowym świetle.

Jeżeli chcesz zapewnić banerowi odpowiednią jakość grafiki, nieblaknące kolory i długą żywotność, to optymalne będą tusze pigmentowe UV. Drukujące z ich użyciem wielkoformatowe drukarki cyfrowe, na przykład maszyny z serii Uvistar, umożliwiają wykonanie trwałych nadruków na frontlicie (PVC), a także na wielu innych podłożach – na papierze, siatce mesh, polietylenie i polipropylenie. 

Do druku roll-upów świetnie nadają się też trwałe tusze solwentowe. Należy jednak pamiętać, że tzw. twardy solwent zawiera szkodliwe rozpuszczalniki i nie powinien być stosowany do wydruków przeznaczonych do prezentacji w pomieszczeniach. W przypadku roll-upów najlepiej jest użyć tuszu ekosolwentowego, który – podobnie jak tusze pigmentowe UV – jest neutralny dla środowiska naturalnego i nie wydziela drażniących zapachów. 

Gdzie można wykorzystać roll-upy?

Roll-upy to lekkie, łatwe w przemieszczaniu konstrukcje, których rozkładanie i składanie trwa dosłownie kilka sekund. Złożony roll-up zajmuje niewiele miejsca – jest wygodny w transporcie i składowaniu. Tym bardziej że producenci standardowo dostarczają roll-upy wraz z pokrowcem w formie wygodnej torby typu “jamnik”.

Zastosowania roll-upów wynikają wprost z ich budowy i mobilności. To rodzaj ekspozytora, który przeznaczony jest do krótkich prezentacji. Przydaje się we wszystkich sytuacjach, w których niemożliwe jest zastosowanie konstrukcji stałych lub wymagających dłuższego montażu:

  • szkolenia, konferencje, wykłady – w wielu sytuacjach prelegent może sam rozłożyć, a po zakończonym wystąpieniu złożyć roll-up, może też samodzielnie go dostarczyć i zabrać z miejsca ekspozycji – lekki ekspozytor jest łatwo przetransportować nawet komunikacją publiczną,
  • targi, konferencje prasowe – roll-upy pozwalają na błyskawiczną aranżację przestrzeni do nagrania wywiadu dla mediów czy oznaczenia stoiska na targach,
  • biura – w pomieszczeniach zamkniętych, w których nie ma ryzyka bezpośredniego uszkodzenia, roll-up może być traktowany jako stała forma ekspozycji – bardzo wygodna, bo nie wymaga trwałego mocowania, a w efekcie nie utrudnia pracy ekipom sprzątającym i nie stanowi przeszkody przy zmianach aranżacji pomieszczeń,
  • galerie handlowe, sklepy – roll-upy doskonale nadają się do informowania o specjalnych promocjach, sezonowych obniżkach cen czy do wyróżniania wybranych produktów.

Na koniec warto podkreślić, że dobrej jakości roll-up może być wykorzystywany do prezentacji wielu banerów reklamowych. Jeżeli planujesz takie wykorzystanie, zainwestuj w trwałe roll-upy klasy biznesowej.

Green Guard
Tilia Griffin
Sefar
Illumina
Acuity Ultra
Acuity LED 1600R
Acuity B1
Acuity LED 40
Acuity LED 3200R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.