Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Personalizowana odzież sportowa, czyli kilka słów o sublimacji

Niezależnie od rodzaju wykonywanej aktywności pragniemy wyglądać atrakcyjnie. Nic zatem dziwnego, że rośnie zainteresowanie personalizowaną odzieżą sportową. Stanowi ona także nieodłączny element działalności drużyn sportowych. Metodą, która jest najczęściej wykorzystywana do tego rodzaju znakowań, jest sublimacja. Tłumaczymy, czym jest i na jakim materiale można wykonać nadruk.

Czym jest druk sublimacyjny?

Druk sublimacyjny to jedna z najtrwalszych metod znakowania. Technika opiera się na zjawisku sublimacji. Nadruk zostaje wykonany na papierze transferowym z wykorzystaniem specjalnego tuszu sublimacyjnego. Następnie grafika zostaje przeniesiona na podłoże drukowe poprzez nacisk rozgrzaną prasą. Pod wpływem wysokiej temperatury barwnik zostaje podgrzany i zmienia swój stan ze stałego na gazowy. Farba przenika we włókna i ponownie zamienia się w stałą formę, jednocześnie obniżając swoją temperaturę i trwale wtapiając się w materiał. Sublimacja doskonale sprawdzi się do realizacji nawet najbardziej skomplikowanych projektów, np. z wieloma odcieniami czy przejściami tonalnymi.

Na jakim materiale można wykonać nadruk?

Materiałem, na jakim można osiągnąć najlepszy efekt wydruku metodą sublimacji, jest biały poliester. Wówczas projekt graficzny zostanie odwzorowany bardzo precyzyjnie, osiągając niemal fotograficzną jakość. Dobrze sprawdzi się także tkanina będąca mieszanką materiałów. Warunkiem jest jednak zawartość minimum 70% poliestru (np. 70% poliester, 30% bawełna). W przypadku nadruku na innym materiale, np. bawełnie, polecaną metodą jest sitodruk. Oba sposoby zapewniają nadruk odporny na ścieranie, wilgoć czy promieniowanie UV. Uzyskany efekt utrzymuje się przez długi czas, a kolory pozostają nienaruszone.

Materiał, który jest podłożem drukowym w druku sublimacyjnym, może być także w innym kolorze niż biały. Należy jednak liczyć się z tym, że projekt musi zawierać jedynie kolory dużo ciemniejsze od barwy bazowej (w przeciwnym razie będą one słabo widoczne).

Green Guard
Tilia Griffin
Sefar
Illumina
Acuity Ultra
Acuity LED 1600R
Acuity B1
Acuity LED 40
Acuity LED 3200R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.