Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Najpopularniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej

Drukowana reklama zewnętrzna cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Nie straciła swojej pozycji nawet w czasach gwałtownego rozwoju reklamy elektronicznej. Zachętą do jej stosowania jest bardzo korzystna relacja siły oddziaływania do kosztów. Przygotowaliśmy zestawienie największych zalet i najpopularniejszych form reklamy outdoorowej.

Pod nazwą reklama outdoorowa rozumiemy wszystkie nośniki i typy konstrukcji reklamowych, które mają formę stacjonarną i są eksponowane poza pomieszczeniami. Obiektem naszego zainteresowania jest przede wszystkim reklama drukowana. 

Największe zalety reklamy zewnętrznej

Najważniejszą zaletą reklamy outdoorowej jest to, że działa non stop przez 24 godziny na dobę. Jeżeli jest zlokalizowana w ruchliwym punkcie miasta czy w pasie drogowym, to każdego dnia ogląda ją tysiące, a niekiedy dziesiątki tysięcy ludzi. Warta podkreślenia jest też łatwa dostępność. Kontakt z reklamą jest bezpośredni – nie wymaga używania żadnych urządzeń elektronicznych, jak to ma miejsce np. przy reklamie internetowej.

Reklama zewnętrzna opiera się głównie na statycznych obrazach o dużej powierzchni, często liczonej w setkach metrów kwadratowych. Do wytwarzania wydruków wykorzystywane są wielkoformatowe drukarki cyfrowe, które zapewniają doskonałą jakość grafiki. Zaletą druku cyfrowego jest łatwe nanoszenie poprawek i modyfikacja projektów. Koszty przygotowania i ekspozycji reklam outdoorowych są bardzo atrakcyjne w porównaniu z produkcją i emisją spotów reklamowych audio i wideo w mediach elektronicznych.

7 popularnych rodzajów reklam outdoorowych 

Wybór form i rodzajów reklamy zewnętrznej jest imponujący. Prezentujemy listę i krótkie charakterystyki siedmiu najpopularniejszych sposobów ekspozycji treści reklamowych na otwartej przestrzeni: 

  • plakaty i afisze – to najstarsza i ciągle najpowszechniej stosowana forma reklamy zewnętrznej, ceniona za łatwość instalacji (na słupach i tablicach ogłoszeniowych, w witrynach sklepowych, na parkanach) – plakat wyróżnia się dominacją grafiki, natomiast afisz ma charakter zdecydowanie informacyjny (może być wypełniony wyłącznie tekstem),
  • citylight (backlight) – różnej wielkości reklamy podświetlane od tyłu, które zapewniają skuteczną ekspozycję również po zmroku – reklamy typu backlight stosowane są przede wszystkim w ruchliwych centrach miast, tętniących życiem również w nocy, a najczęstszym miejscem ich prezentacji są przystanki i dworce kolejowe, lotniska oraz galerie handlowe,
  • car wrapping i mobil – mobilne formy reklamy zewnętrznej w postaci folii naklejanych na karoseriach samochodów oraz platform na kołach, które przystosowane są do ciągnięcia przez samochody,
  • banery – reklamy drukowane na tekstyliach i na materiałach PVC, przeznaczone do rozpinania na specjalnych ramach, do zawieszania nad ulicami i ciągami pieszymi, na fasadach budynków, płotach i parkanach,
  • billboardy – wydruki reklamowe naklejane na tablicach, które są instalowane na fasadach budynków i ogrodzeniach lub na specjalnie zbudowanych konstrukcjach – zazwyczaj wydruki powstają na papierze blueback,
  • infoscreeny – wielkoformatowe ekrany, na których można wyświetlać wysokiej jakości obrazy statyczne, animacje i nagrania wideo – to forma reklamy stosowana przede wszystkim w centrach dużych miast, 
  • reklama wielkoformatowa – może przybierać różne formy, ale najczęściej są to wydruki na siatce mesh PVC, która znajduje się na specjalnie przygotowanym rusztowaniu lub na fasadzie budynku – wydruki można łączyć poprzez zgrzewanie, aby uzyskać powierzchnie uznawane za reklamę wielkoformatową, czyli powyżej 100 m2.

Do zestawienia można dodać jeszcze różnego typu szyldy i neony. Bardzo ciekawą formą reklamy zewnętrznej są też flagi masztowe, które najczęściej znajdują się przed siedzibami firm.

Green Guard
Tilia Griffin
Sefar
Illumina
Acuity Ultra
Acuity LED 1600R
Acuity B1
Acuity LED 40
Acuity LED 3200R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.