Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Metody druku. Co wybrać?

Postęp technologiczny pozwala nam dziś na drukowanie niemal na każdym podłożu. Drukujemy na plastiku, tkaninach, a nawet na wyrobach cukierniczych. Każdy z tych procesów wymaga użycia innej technologii. Warto poznać najbardziej popularne metody druku oraz dowiedzieć się o nich czegoś więcej.

Druk cyfrowy i offsetowy

Najpopularniejszy jest nadal druk na papierze. Może on odbywać się metodą tradycyjną lub cyfrową. Druk offsetowy pozwala nam na drukowanie dużych nakładów. Jest jednak stosunkowo drogi ze względu na proces samego przygotowania do produkcji. Koszt generuje głównie tzw. narząd maszyny drukarskiej, podczas którego maszynista przygotowuje ją do pracy. Jest to bardzo czasochłonne. W zamian otrzymujemy jednak produkt o wysokiej jakości z możliwością wielu uszlachetnień, takich jak lakier UV, hotstamping, kolory dodatkowe typu „Pantone” itp. Druk cyfrowy pomija wiele procesów występujących w druku offsetowym, lecz jego jakość jest nieznacznie gorsza od „offsetu”. Materiały użyte w tej technologii są tańsze, a sama produkcja zajmuje mniej czasu. Przy dużych nakładach (prasa, gazetki reklamowe) druk zazwyczaj odbywa się z tzw. roli. Papier nie jest w tym przypadku podawany na maszynę w arkuszach, a biegnie doń bezpośrednio z roli. Metoda ta pozwala na szybkie wydrukowanie setek tysięcy, a nawet milionów egzemplarzy danej publikacji.

Druk UV i lateksowy

Druk UV przenieść projekt z komputera na niemal każdy materiał. Metoda ta jest używana głównie przy wydrukach wielkoformatowych, a ze względu na brak rozpuszczalnika podczas produkcji jest także bezpieczna dla środowiska. Mamy wreszcie druk lateksowy. W metodzie tej używamy lateksu oraz wody. Jest ona wykorzystywana do drukowania banerów, billboardów, czy też oklejania pojazdów. Kluczowy jest tu fakt, że druk lateksowy jest odporny na działanie promieni UV oraz warunków atmosferycznych, dlatego też jest często używany do wykonania projektów, które będą używane na zewnątrz. Dobra drukarnia zawsze doradzi wybór odpowiedniej metody druku dla danego typu materiałów.

Green Gaurd
Tilia griffin
Sefar
Illumina
Acuity ultra
Acuity led 1600r
Acuity B1
Acuity led 40
Acuity LED 3200 R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.