Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Metody drukowania plakatów

Plakaty to jeden z najstarszych nośników reklamowych. Ich prostota, szeroki zakres zastosowania oraz stosunkowo niskie koszty produkcji sprawiają, że od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Warto wiedzieć, że istnieją różne techniki ich wykonywania. Przedstawiamy podstawowe metody drukowania plakatów – offset, sitodruk i druk cyfrowy.

Duże nakłady – druk offsetowy

W przypadku dużych nakładów zdecydowanie największą popularnością cieszy się druk offsetowy. Warunkiem jest jednak tu powtarzalność. W przypadku niewielkich nakładów – ta metoda staje się całkowicie nieopłacalna. Pomimo tego, że koszt wydruku każdego plakatu wynosi zaledwie kilkadziesiąt groszy, samo przygotowanie matrycy (m.in. naświetlanie czy przygotowanie płyt) jest stosunkowo drogie. W przeliczeniu na sztukę im większy nakład tym cena wydruku staje się niższa.

Co więcej, plakaty wykonywane metodą offsetową sprawdzą się jedynie na krótszy czas oraz wyłącznie w zamkniętych pomieszczeniach. Niska odporność na wilgoć oraz działanie słońca sprawia, że szybko ulegają zniszczeniu.

Średnie i duże nakłady – metoda sitodruku

Inną metodą wydruku średnich i dużych nakładów plakatów jest sitodruk. Tym, co odróżnia sitodruk od druku offsetowego, jest odporność nadruku na działanie warunków atmosferycznych. Farby do sitodruku charakteryzują się dużą wytrzymałością na promieniowanie UV, wilgoć czy uszkodzenia mechaniczne, dzięki czemu doskonale sprawdzą się w przypadku plakatów, które mają służyć przez dłuższy czas.

Pojedyncze sztuki – druk cyfrowy

Druk cyfrowy to rozwiązanie stosowane najczęściej w przypadku realizacji niewielkich nakładów, a nawet pojedynczych sztuk. Intensywne kolory, wysoka jakość obrazu oraz szybki czas realizacji to cechy, które sprawiają, że ta metoda zadowala nawet najbardziej wymagających klientów. Przewagą, jaką druk cyfrowy posiada nad pozostałymi technikami, jest pełna swoboda przy projektowaniu. Każdy plakat może być dowolnie personalizowany. Jednocześnie, koszt produkcji jednej sztuki jest wyższy, zatem ta metoda opłaca się jedynie w przypadku realizacji maksymalnie 200 odbitek.

Green Guard
Tilia Griffin
Sefar
Illumina
Acuity Ultra
Acuity LED 1600R
Acuity B1
Acuity LED 40
Acuity LED 3200R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.