Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Druk cyfrowy na tkaninach – czy to się opłaca?

Tkaniny z nadrukiem cieszą się olbrzymią popularnością. Znajdują one zastosowanie między innymi przy produkcji odzieży, zasłon pościeli czy akcesoriów dekoracyjnych. Zakres ich wykorzystania jest bardzo szeroki. Podobnie jak dostępnych metod ich znakowania. Jedną z nich  jest druk cyfrowy i to właśnie jemu poświęcony jest niniejszy wpis. Przestawiamy jego zastosowanie i zalety oraz odpowiadamy na pytanie, czy jest opłacalny.

Czym jest druk cyfrowy?

Druk cyfrowy to metoda polegająca na wykonywaniu obrazu bezpośrednio na materiale na podstawie danych przesłanych z komputera. Nadruk powstaje poprzez nanoszenie mikroskopijnych kropelek farby na tkaninę. W zależności od rodzaju zadrukowanego materiału druk cyfrowy dzieli się na:

  • DTG (direct to garment) –polega na nanoszeniu wzoru bezpośrednio na gotowy produkt (np. koszulkę, bluzę, torbę). Odzież zdjęta z drukarki jest już gotowa do użytku.
  • Roll-to-roll, czyli drukowanie materiału w rolkach. Technika polega na nałożeniu na cyfrową drukarkę wielkoformatową belki z czystą tkaniną, na którą głowice nanoszą barwnik. Taka metoda pozwala na pełną dowolność wykorzystania gotowego materiału.

Jakie zalety posiada druk cyfrowy?

Druk cyfrowy to jedna z najpopularniejszych metod znakowania. Wynika to z długiej listy jego zalet. Przede wszystkim warto wyróżnić wysoką jakość wydruków oraz krótki czas realizacji. Faza przygotowawcza ogranicza się jedynie do dostarczenia do urządzenia drukującego odpowiednich danych. Brak konieczności przygotowania matryc to jednak nie tylko szybsza produkcja, ale również niższy koszt. Cena nie jest zależna od ilości sztuk. Zarówno pierwszy, jak i każdy kolejny metr kosztuje praktycznie tyle samo. Do zalet druku cyfrowego zalicza się także brak ograniczenia co do kolorów. Wygląd grafiki również nie wpływa na koszt wytworzenia oznakowania.

Czy znakowanie tkanin metodą druku cyfrowego się opłaca?

Dzięki temu, że druk cyfrowy nie wymaga przygotowania specjalnych matryc, stanowi bardzo opłacalne rozwiązanie, jeśli szybki czas realizacji ma duże znaczenie. Metodę cyfrową warto wybrać również przy nietypowych, personalizowanych zamówieniach. Kluczowa jest jednak wielkość produkcji. Im większy nakład, tym technologia cyfrowa staje się mniej atrakcyjna, ze względu na koszt jego wykonania. Przy dużych ilościach w dalszym ciągu bardziej opłacalny okazuje się sitodruk, jednak w przypadku personalizowanych lub niewielkich serii bezwzględnie pierwsze miejsce zajmuje druk cyfrowy.

Green Guard
Tilia Griffin
Sefar
Illumina
Acuity Ultra
Acuity LED 1600R
Acuity B1
Acuity LED 40
Acuity LED 3200R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.