Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Dobry billboard, czyli jaki?

W czasach, kiedy zewsząd otaczają nas reklamy, stworzenie billboardu, który się wyróżni spośród innych, stanowi nie lada wyzwanie. Chcąc osiągnąć sukces, warto przestrzegać kilku kluczowych zasad. Podpowiadamy, jak powinna wyglądać reklama zewnętrzna, aby była skuteczna. Odpowiadamy na pytanie: dobry billboard, czyli jaki? Zachęcamy do zapoznania się z naszymi poradami!

Czym jest billboard?

Billboard jest jednym z najpopularniejszych rodzajów nośników reklamy zewnętrznej. To wielkoformatowa tablica z przekazem zachęcającym do zakupu produktu lub skorzystania z usługi umieszczana na budynkach, lub specjalnych słupach. Często podświetlana, dzięki czemu zwraca uwagę nawet po zmroku.

Dobry projekt to podstawa

Pierwsze wrażenie jest kluczowe. Dobry billboard to przede wszystkim taki, który przyciągnie wzrok potencjalnych klientów. Ludzie, którzy są odbiorcami reklam zewnętrznych, to uczestnicy ruchu drogowego. Hałas uliczny i pośpiech nie pozwalają na dłuższe skupienie uwagi i kontemplację. Czas, jaki są oni w stanie poświęcić na odbiór przekazu, to zaledwie kilka sekund (od 3 do 7), dlatego bezwzględną podstawą jest tu dobry projekt. Maksimum treści, minimum słów w zestawieniu z zachęcającą grafiką to złota zasada i sposób na sukces. Marketingowcy często dodają również call to action, czyli wezwanie do działania. Taki zabieg sprawia, że klient bardziej interesuje się przekazem reklamowym.

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy projektowaniu billboardu? Należy unikać jasnych, pastelowych kolorów. Sprawiają one, że obraz staje się słabo widoczny i nie przyciąga wzroku. Znacznie lepiej sprawdzają się intensywne barwy. To właśnie kolorystyka w dużej mierze odpowiada za skuteczność reklamy, dlatego warto zadbać o jakość nadruku. Wyblakły obraz sprawia, że reklama, zamiast zachęcać, skutecznie zniechęca do zakupu lub skorzystania z reklamowanej usługi.

Bardzo ważny jest również napis. Powinien wyróżniać się na tle grafiki. Rozmiar, rodzaj i kolor czcionki muszą zostać dobrane tak, by hasło było czytelne.

Jakość wykonania

Nawet najlepiej zaprojektowana reklama nie będzie zachęcająca, jeśli jej prezentacja będzie niedbała. Reklamy typu outdoor narażone są na działanie wielu szkodliwych czynników. Skrajne temperatury, promieniowanie słoneczne, intensywne opady czy śnieg – to wszystko sprawia, że billboardy niskiej jakości szybko ulegają zniszczeniu. Inwestując w taki rodzaj reklamy, warto postawić na wysokogatunkowe materiały. Nie tylko podkład ma tu znaczenie. Równie istotna jest jakość nadruku. Świetnie sprawdzą się tusze solwentowe, które wyróżniają się wysoką odpornością na uszkodzenia. Dzięki ich zastosowaniu kolory nie wyblakną, a nadruk zachowa swój oryginalny wygląd przez długi czas.

Green Guard
Tilia Griffin
Sefar
Illumina
Acuity Ultra
Acuity LED 1600R
Acuity B1
Acuity LED 40
Acuity LED 3200R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.