Dobry billboard, czyli jaki?
W czasach, kiedy zewsząd otaczają nas reklamy, stworzenie billboardu, który się wyróżni spośród innych, stanowi nie lada wyzwanie. Chcąc osiągnąć sukces, warto przestrzegać kilku kluczowych zasad. Podpowiadamy, jak powinna wyglądać reklama zewnętrzna, aby była skuteczna. Odpowiadamy na pytanie: dobry billboard, czyli jaki? Zachęcamy do zapoznania się z naszymi poradami!
Czym jest billboard?
Billboard jest jednym z najpopularniejszych rodzajów nośników reklamy zewnętrznej. To wielkoformatowa tablica z przekazem zachęcającym do zakupu produktu lub skorzystania z usługi umieszczana na budynkach, lub specjalnych słupach. Często podświetlana, dzięki czemu zwraca uwagę nawet po zmroku.
Dobry projekt to podstawa
Pierwsze wrażenie jest kluczowe. Dobry billboard to przede wszystkim taki, który przyciągnie wzrok potencjalnych klientów. Ludzie, którzy są odbiorcami reklam zewnętrznych, to uczestnicy ruchu drogowego. Hałas uliczny i pośpiech nie pozwalają na dłuższe skupienie uwagi i kontemplację. Czas, jaki są oni w stanie poświęcić na odbiór przekazu, to zaledwie kilka sekund (od 3 do 7), dlatego bezwzględną podstawą jest tu dobry projekt. Maksimum treści, minimum słów w zestawieniu z zachęcającą grafiką to złota zasada i sposób na sukces. Marketingowcy często dodają również call to action, czyli wezwanie do działania. Taki zabieg sprawia, że klient bardziej interesuje się przekazem reklamowym.
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy projektowaniu billboardu? Należy unikać jasnych, pastelowych kolorów. Sprawiają one, że obraz staje się słabo widoczny i nie przyciąga wzroku. Znacznie lepiej sprawdzają się intensywne barwy. To właśnie kolorystyka w dużej mierze odpowiada za skuteczność reklamy, dlatego warto zadbać o jakość nadruku. Wyblakły obraz sprawia, że reklama, zamiast zachęcać, skutecznie zniechęca do zakupu lub skorzystania z reklamowanej usługi.
Bardzo ważny jest również napis. Powinien wyróżniać się na tle grafiki. Rozmiar, rodzaj i kolor czcionki muszą zostać dobrane tak, by hasło było czytelne.
Jakość wykonania
Nawet najlepiej zaprojektowana reklama nie będzie zachęcająca, jeśli jej prezentacja będzie niedbała. Reklamy typu outdoor narażone są na działanie wielu szkodliwych czynników. Skrajne temperatury, promieniowanie słoneczne, intensywne opady czy śnieg – to wszystko sprawia, że billboardy niskiej jakości szybko ulegają zniszczeniu. Inwestując w taki rodzaj reklamy, warto postawić na wysokogatunkowe materiały. Nie tylko podkład ma tu znaczenie. Równie istotna jest jakość nadruku. Świetnie sprawdzą się tusze solwentowe, które wyróżniają się wysoką odpornością na uszkodzenia. Dzięki ich zastosowaniu kolory nie wyblakną, a nadruk zachowa swój oryginalny wygląd przez długi czas.