Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Czym zajmuje się mieszalnia farb?

Mieszalnia farb to zakład, który produkuje na zlecenie farby drukowe o pożądanych właściwościach, np. o odpowiednim kolorze, niedostępnym w standardowej ofercie producentów farb. Produkcja polega na łączeniu ze sobą odpowiednich komponentów. Co warto wiedzieć o działalności mieszalni?

Zadania kolorystów

Mieszalnia farb zatrudnia kolorystów, czyli osoby, które o barwach wiedzą dosłownie wszystko. Wiedzą oni doskonale, w jaki sposób stworzyć niestandardowy kolor. Klient mieszalni musi dostarczyć tylko wydruk oczekiwanego koloru lub próbkę mokrej farby. Koloryści przy pomocy spektrofotometru i urządzeń szybkiego mieszania farb starają się stworzyć farbę w danym odcieniu. Uzyskana farba otrzymuje paszport mieszania kolorów, w którym znajduje się jej próbka i szczegółowe informacje o parametrach doboru odcieni. Dzięki niemu raz stworzony kolor można wielokrotnie odtwarzać z zachowaniem jednakowej kolorystyki i właściwości farby. W mieszalniach pracuje się na różnego rodzaju farbach, w tym solwentowych, UV, fleksograficznych i wodnych.

Proces powstawania nowej farby

Proces powstawania nowej farby najłatwiej jest podzielić na trzy etapy. Pierwszym jest przyjęcie zlecenia od klienta. Im więcej informacji uzyska mieszalnia farb, tym łatwiej będzie jej przygotować finalny produkt. Poza określeniem koloru klient powinien poinformować, do jakiego rodzaju druku farba będzie wykorzystywana oraz na jakim podłożu będzie używana. Drugi etap to recepturowanie, czyli badanie otrzymanej próbki i poszukiwanie receptury, która idealnie ją odwzoruje. Dopiero wtedy, gdy laboratorium uzna, że efekt spełnia wszelkie oczekiwania zleceniodawcy (zarówno pod względem koloru, odporności, jak i innych czynników), przekazuje dalej recepturę farby. Wtedy zaczyna się etap trzeci, czyli produkcja farby. Wszystkie składniki są ze sobą mieszane, a nowo powstała farba jeszcze raz porównywana z próbką klienta. Jeśli wszystko jest w porządku, farbę nakłada się do puszek, etykietuje i dostarcza do klienta.

Acuity LED 3200 R
Acuity F
Acuity LED 1600 II
FLENEX FW
Acuity Select
Uvijet
OnsetX
UVISTAR

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.