Tel: +48 22 577 11 74

Fax: +48 22 868 63 25

Wybierz województwo

Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Katarzyna Doktór
Tel: +48 607 149 474
E-mail: Katarzyna.Doktor@Fujifilm.com
Tomasz Królikowski
Tel: +48 601 265 055
E-mail: Tomasz.Krolikowski@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Wojciech Bartczak
Tel: +48 601 360 289
E-mail: Wojciech.Bartczak@Fujifilm.com
Blog FUJIFILM Sericol Polska Sp. z o. o

Czym jest System Zarządzania Kolorem?

Color Management (w skrócie CM) powstał po to, by zgrać ze sobą kolory na wszystkich urządzeniach. Dotyczy to problemu wyświetlania i drukowania. Warto poznać to zagadnienie bliżej.

Różnice w kolorze

Urządzenia wyświetlające kolory jak np.: telefony, monitory, aparaty cyfrowe itp. pracują na modelu koloru opartym na świetle. Nazywany jest on RGB (od skrótu pierwszych liter barw: R=red, G=green, B=blue). Podczas mieszania tych trzech podstawowych barw otrzymujemy liczbę kolorów szacowaną na ok. 17 milionów kolorów, gdzie wartość 0 dla danego koloru to jego brak, a 255 to kolor biały. Dla przykładu:  R=255, G=255, B=255 daje nam kolor biały, R=0, G=0, B=0 kolor czarny, a R=255, G=1, B=19 kolor czerwony. Inaczej sprawa ma się, gdy mówimy o druku. Tu używamy modelu CMYK, gdzie pierwsze litery skrótu oznaczają pierwsze litery nazw koloru farb, którymi drukujemy. I tak: C=Cyan, M=Magenta, Y=yellow i K=black. Podczas mieszania tych czterech podstawowych barw otrzymujemy liczbę kolorów szacowaną na ok. 4000, gdzie wartość 0% dla danego koloru to jego brak, a 100% to jego maksymalne nasycenie. Dla przykładu:  C=0%, M=0%, Y=0%, K=100% daje nam kolor czarny, a zmieszanie M=100% i Y=100%, gdzie wartości dla C i K wynoszą 0%, daje nam kolor czerwony. Przy przenoszeniu obrazu wyświetlanego na drukowany powstaje problem z odwzorowaniem kolorów, ponieważ przestrzeń barwna CMYK ma o wiele mniejszy Gamut (przestrzeń barwna koloru), niż w modelu RGB. W zarządzaniu kolorem chodzi o to właśnie, by doprowadzić do stanu, gdzie kolor jest poprawnie wyświetlany na wszystkich urządzeniach, oraz na wydrukowanym materiale. W skrócie – chodzi nam o to, by kolor czerwony z palety RGB po przekonwertowaniu jej na paletę CMYK wyglądał tak samo.

Profile ICC

Za tę konwersję odpowiadają profile ICC, które mają za zadanie odczytywanie i pokazywanie koloru na odpowiednich urządzeniach. Z profili ICC korzystają np. programy firmy Adobe, które „pilnują” poprawnej konwersji koloru przy procesie przygotowywania plików do druku. Daje nam to gwarancję takiego samego odwzorowania koloru na różnych urządzeniach wyjściowych takich jak maszyny drukarskie, drukarki wielkoformatowe, czy te, których używamy w domach.

Green Gaurd
Tilia griffin
Sefar
Illumina
Acuity ultra
Acuity led 1600r
Acuity B1
Acuity led 40
Acuity LED 3200 R
Acuity F

Dostosuj swoje ustawienia plików cookie

Funkcjonalne pliki cookie:
Te pliki cookie zapewniają korzystanie z poszczególnych funkcjonalności strony internetowej. Są konieczne m. in., aby umożliwić użytkownikowi poruszanie się po całej stronie internetowej. Bez tych plików niemożliwa byłaby realizacja części usług strony internetowej, np. umożliwienie użytkownikowi dokonywania uwierzytelniania podczas kolejnych wizyt.
Analityczne pliki cookie:
Te pliki cookie umożliwiają określanie liczby i źródła odwiedzin na stronach internetowych, dokonywanie pomiarów i ustalanie, które treści na stronie są najbardziej popularne oraz jak użytkownik porusza się po stronie. Najczęściej gromadzą one informacje o charakterze zbiorczym, anonimowym.
Reklamowe pliki cookie:
Te pliki cookie pozwalają na tworzenie profilu zainteresowań użytkownika strony internetowej i dobieranie reklamy do tego profilu. Mogą one pozwalać na identyfikację przeglądarki i urządzenia użytkownika.