Czy opakowanie wpływa na atrakcyjność produktu?
Nieustanny rozwój technologiczny i pojawianie się kolejnych nowych produktów sprawia, że konkurencja na rynku sprzedaży jest dziś ogromna. Stworzenie dobrego gatunkowo produktu to nie wszystko. Istotne jest również jego odpowiednie opakowanie. Tłumaczymy, jak się je wykorzystuje w celach marketingowych, a także przedstawiamy druk fleksograficzny – jedną z najpopularniejszych metod znakowania opakowań.
Marketingowa rola opakowania
Opakowania produktów mają spełniać różne role. Podstawą jest ochrona zawartości i ułatwienie transportu. Ważne jest również, by było wykonane w taki sposób, by zapewnić łatwy dostęp do zawartości – czyli bezproblemowe otwieranie i zamykanie.
Jednak to nie wszystko. Wśród dostępnego szerokiego wyboru różnych produktów umieszczonych obok siebie na sklepowych półkach, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego kupca, trzeba się wyróżnić. Nieważne, jak wysokiej jakości produkt oferujesz – aby klient mógł się o tym przekonać, najpierw musi go zauważyć. Opakowanie jest zatem nie tylko elementem przedstawiającym i zabezpieczającym towar. To także jego wizytówka. Nie ulega zatem wątpliwości, że to, jak wygląda dany produkt, w olbrzymiej mierze wpływa na jego atrakcyjność, ale również świadczy o firmie, która go wyprodukowała.
Poza trafionym projektem bardzo ważne jest również jego wykonanie. Słabej jakości nadruk, zamiast zachęcić klienta do zakupu – skutecznie go do niego zniechęci. Wykonując nadruk na opakowaniu, warto postawić na sprawdzone metody. Jedną z najbardziej popularnych jest druk fleksograficzny.
Znakowanie opakowań drukiem fleksograficznym
Fleksografia to jedna z najszybciej rozwijających się metod druku. Jest również niezwykle popularna, czego dowodem jest to, że nadruki wykonywane tym sposobem można zobaczyć w każdym sklepie. Wynika to z faktu, że blisko 80% wszystkich opakowań produktów kosmetycznych i spożywczych ozdabianych jest właśnie tą techniką.
Druk fleksograficzny doskonale sprawdza się do wykonywania nadruków na kartonach, tekturze falistej czy podłożach nienasiąkliwych (np. folii). Często wykorzystywany jest do znakowania worków foliowych, różnego rodzaju opakowań tekturowych i elastycznych, a także produkcji etykiet samoprzylepnych.
Uniwersalność, szybkość realizacji oraz możliwość produkcji zarówno pojedynczych, jak i masowych nakładów to powody, dla których fleksografia jest tak często wykorzystywana do produkcji opakowań o różnym stopniu złożoności. Co więcej – takie nadruki wyróżniają się żywą kolorystyką i dużą precyzją wykonania, co sprawia, że opakowania prezentują się bardzo atrakcyjnie.